Особливості складання пропозицій до прогнозу бюджетів об’єднаних територіальних громад
DOI:
https://doi.org/10.33244/2617-5940.2.2022.6-38Ключові слова:
місцевий бюджет, ІПК «Місцевий бюджет», граничні показники видатків, об’єднана територіальна громада, головні розпорядники коштів, місцевий фінансовий орган, пропозиції до прогнозуАнотація
Прогноз місцевого бюджету на відповідний рік проводиться щорічно відповідно до змін Бюджетного кодексу України. Попри активні процеси прогнозування 2021 року, у 2022 цей процес тимчасово призупинився через воєнний стан. Однак важливість дотримання усіх методичних рекомендацій щодо підготовки пропозицій до прогнозу місцевих бюджетів є необхідною передумовою проведення усіх етапів бюджетного процесу для забезпечення потреб та інтересів усіх членів об’єднаних територіальних громад (далі – ОТГ).
Завдяки інформаційно-програмному комплексу (далі – ІПК) «Місцевий бюджет» ОТГ забезпечують реалізацію статті 75-1 Бюджетного кодексу України щодо впровадження середньострокового бюджетного планування на місцевому рівні шляхом здійснення підготовки пропозицій до прогнозу місцевого бюджету. Розпочинається процес складання прогнозу з надання граничних показників головним розпорядникам коштів (далі – ГРК), тобто місцевий фінансовий орган повинен довести ліміти до своїх ГРК. У межах тих лімітів, які довів до ГРК місцевий фінансовий орган, може проводити складання пропозицій до прогнозу місцевого бюджету.
Автоматизація зазначеного процесу приводить до максимального врахування потреб громади під час розподілу орієнтовних граничних показників видатків місцевого бюджету та надання кредитів з місцевого бюджету на середньостроковий період.